5 vinkkiä millä parannat verkkokauppasi hakukonesijoituksia

Asiakkaiden hankinta on muuttumassa nykyään enimmäkseen Internetiin. Lähiaikoina on ilmestynyt uusia palveluita kuten sosiaalinen media, Google-hakukone ja monet mainospaikat netissä. Tässä postauksessa syvennyn kertomaan omasta mielestäni yhtä tärkeintä osa-aluetta, eli Google-optimointia. Otin tämän siitä syystä, koska suurin osa hakijoista klikkaa hakukoneen orgaanisia hakutuloksia, ja AdWords-mainosten käyttäminen on suosituilla aloilla todella arvokasta.

Hakukoneoptimoinnilla monesti käsitetään toimintaa, jolla tavoitellaan kohdesivun näkymistä Googlen etusivulla. Tämä rakentuu kahdesta osa-alueesta: sivuston sisäisestä sekä sivun ulkopuolisesta optimoinnista. Sisäisessä optimoinnissa pyritään parantamaan sivuston otsikointia ja tekstejä. Toisaalta sivuston ulkoinen optimointi on usein uusien linkkien hankkimista yhteistyökumppaneilta sekä muilta sivuilta. Viime hetkinä Facebookin merkitys on ollut kasvussa, joten jokaisen yrityksen on suositeltavaa olla läsnä myös Facebookissa.

Millä tavalla voin hankkia Google-optimointia?

optimointikaavioOptimointia tarjoaa tosi moni kotimainen ja ulkomainenkin palveluntarjoaja. Palvelumuodotkin ovat monenlaisia, koska toiset tarjoavat kertakustanteista olevaa palvelumuotoa ja toiset yritykset esimerkiksi kuukausikustanteista optimointivaihtoehtoa. Kolmas osa yrityksistä tarjoilee palvelunsa edellisten kahden hinnoittelun välistä. Mikä olisi edullisin tapa ostaa optimointipalvelua? Oikein suunniteltu optimointi on pysyvää kehittämistä ja tämän takia itse en tykkää kertahinnoittelua parhaana päätöksenä. Joissain caseissa kertaraapasu voi olla riittävä, mutta suosituilla toimialoilla muut yritykset yrittävät koko ajan virittää kotisivujaan ja tämä johtaa pysyvään kilpailuun. Omien kokemuksieni mukaan käännyn syvästi kuukausihinnoittelumalliin ja tekisin sen ostajayrityksen näkökulmasta enemmänkin markkinointihankintana kuin minään teknisenä sijoituksena.

Edellisessä tekstissä käsittelin pintaa Google-näkyvyydestä ja tulevaisuudessa tulen kertomaan jokseenkin hifimmän ja helpomman lähestyä oppaan yrittäjille tästä asiasta. Seuraavissa kirjoituksissani tulen lisäksi käymään syvemmin läpi CPC-mainontaa ja SOME-mainontaa. Näistä aiheista on jo hyviä artikkeleita ja sellaisen näät näiltä sivuilta.

Tovottavasti keksit jotakin uutta hakukoneoptimoinnista ja toivotan sinulle mahtavaa loppusyksyä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>