B2B-markkinoinnin ulkoistaminen

Moni pienyritys miettii varmaan, miten oikeanlaisella markkinoinnilla saataisiin enemmän myyntiä aikaiseksi. Resursseja ei kuitenkaan ole, jotta täysimittaista markkinointia pystyttäisiin toteuttamaan. Yllättävän moni suomalaisyritys toimii b2b puolella, jossa sekä myyjä että ostaja ovat ammattilaisia ja markkinointiviestintä pitää olla suunnattu ammattilaiset huomioiden. Toisaalta uuden työntekijän palkkaaminen tällaisessa haastavassa markkinatilanteessa ei välttämättä ole kaikille yrityksille sopiva vaihtoehto. Varsinkin, jos yrityksessä työskentelee vain muutama ihminen, niin silloin kokopäiväisen markkinointijohtajan palkkaaminen ei ole kannattavaa.

Mitä jos koko markkinointitiimin saisi ostettua ulkoistettuna? Markkinointitiimi sisältää markkinointijohtajan ja -päällikön sekä riittävän määrän graafisia suunnittelijoita ja markkinointiviestinnän tekijöitä. Tämän kokoonpanon on paketoinut b2b markkinoinnin osalta Brandfors -yritys. He tarjoavat muutaman erilaisen kuukausihinnoitellun vaihtoehdon, jotka sisältävät tämän edellämainitun markkinointitiimin. Markkinointijohtajan palveluita on käytettävissä tietty tuntimäärä kuukausittain. Markkinointijohtajan kanssa tehdään markkinointistrategia ja hän pitää kiinni markkinoinnin kokonaisuudesta. Hänet voi myös ottaa tarvittaessa mukaan johtoryhmän tapaamisiin, jossa markkinointijohtaja esittelee hänelle annetut tehtävät.

Lisäksi markkinointijohtajalla on alaisena markkinointipäällikkö, joka hoitaa enemmän käytännön asioita ja pitää huolen, että yrityksen b2b-markkinointi on kunnossa ja se kehittyy koko ajan. Markkinointipäällikkö vastaa myös graafisen osaston toiminnasta ja projektien aikatauluista.

Tämä on nykyaikainen konsepti kaikenkokoisille yrityksille, jotka ovat kasvuhakuisia ja haluavat satsata enemmän markkinointiin ja myynnin kehittämiseen. Aluksi tämä logiikka tuntui minusta aika kaukaa haetulta, mutta mitä enemmän mietin asiaa, niin käännyn sille kannalle että tämän tyylinen ulkoistaminen on äärettömän tehokasta yritykselle, joka on kasvuvaiheessa. Kun vielä huomasin, että palvelulle annetaan täysi tyytyväisyystakuu, niin nyt olen kyllä vakuuttunut, että markkinointi kannattaa kokeilla ulkoistaa Brandforsin kaltaiselle palvelulle.

Mitä kaikkea markkinoinnin ulkoistaminen palveluna kattaa?

Nykyisin suuri osa markkinointiviestinnästä tapahtuu Internetissä, koska tämä digitalisaatio on muutenkin kaikkien huulilla. Brandfors tarjoaa markkinointipalvelun, jossa yhdistyy nykyaikainen sosiaalisen median, sähköpostien ja muu Internet-mainonta kaikkien perinteisten markkinointikanavien kanssa. Moni markkinointitoimenpide on hyvin alakohtainen, mutta yksi asia b2b-markkinoinnissa on yhteinen: markkinoinnin analysointi ja mittaaminen. Tämä on kantava peruspilari myös Brandforsin tarjoamassa ulkoistetussa b-to-b markkinoinnissa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>